Etoro Sluit Mijn Crypto .nl
Meldingen
Alles wissen

BNN BOOS ( YouTube )

Twan
 Twan
Topic starter
(@twan)
New Member
Deelgenomen: 3 maanden geleden

Dag iedereen,

Ik zat er aan te denken om een bericht te sturen naar BOOS BNN Vara. Voor diegene die dit niet kennen, dit is een YouTube kanaal waarin o.a. Tim Hofman gedupeerde mensen bijstaat in hun onrecht en een oplossing/compensatie probeert te bedenken. Veelal gaan ze naar het desbetreffende bedrijf/kantoor toe om daar verhaal te halen hoe het precies gegaan is en hoe ze het willen gaan oplossen!
Het gaat hier meestal om individuele gevallen en kleinere bedragen, maar wellicht kunnen we het toch proberen.
Hier een linkje naar hun YT-home page om een idee te krijgen: https://www.youtube.com/channel/UCc0kHafEIzm6PiqyrsC5lyg

Aldus, mijn idee was om een mail te sturen naar ze om de huidige situatie uit te leggen en kijken of ze hier ook een topic van willen maken.
Ik moet er wel bij zeggen, dat ikzelf geen 'netto-verlies' gemaakt heb met sluiting van crypto op Etoro, en ik pas een maand op het platform zit. Echter, neemt dit niet weg dat we allemaal (onterecht?) geforceerd onze posities hebben moeten sluiten, en sommige van jullie met (veel) verlies. 

Ik wilde met deze post even kijken wat ik het best in een brief(mail) naar ze kan sturen.
Zie hier een kleine schets wat ik tot nu toe heb, ik hoor graag feedback van jullie. 

Beste (redactie van) Boos,

Ik heb over de afgelopen jaren een hoop van jullie video's gezien. Gelukkig nooit in de ''problemen'' gezeten over iets wat me 'boos' maakte. Echter is er sinds kort een onderwerp waar jullie wellicht meer over willen weten, en wellicht een topic/video van kunnen maken.

Het gaat over Etoro, een beleggingsplatform waar je o.a. ook kunt investeren in crypto-currencies. Door nieuwe verplichtingen van De Nederlandse Bank (DNB), moeten bedrijven en platforms in Nederland, die handelen in crypto-assets zich registreren als ''leveranciers van cryptodiensten''. Deze registratie plicht was al bekend bij Etoro, maar hier werd nooit over gecommuniceerd met (Nederlandse) gebruikers.
Omdat er problemen/... zijn bij het onderhandelen tussen Etoro en DNB werd deze deadline voor registratie niet gehaald! Hierdoor kregen Nederlandse gebruikers eind december vanuit het niets een bericht dat ze niets anders konden doen dan hun posities binnen 3 weken sluiten, omdat ze de crypto diensten niet langer mochten aanbieden aan Nederlandse gebruikers.
Als je de positie niet sluit voor 23 januari dan beginnen zij onze eigen posities te sluiten om willekeurige momenten.

---HIER HEB IK NOG WAT HULP NODIG VAN JULLIE--
Afhankelijk van hoelang je al gebruikt maak van Etoros' diensten kun je wel/niet gebruik maken van een crypto-wallet om je crypto-'munten' om te sluizen. (IK KAN DIT NIET DUS WEET NIET GOED OF IEMAND DIT WAT KAN VERFIJNEN/UITLEGGEN)
Echter is dit dus niet mogelijk voor iedereen, en daarnaast wordt iedereen nu verplicht om binnen een hele korte periode uit de markt te stappen. 
Gebruikers zoals ik weten niet of dit juridisch überhaupt mag en of er recht is op vergoedingen etc. Maar we een hoop mensen voelen zich in ieder geval in de steek gelaten door het plotselinge besluit van Etoro.

Wellicht hebben jullie juridische kennis in huis of interesse om dit onderwerp samen uit te zoeken.

Voor meer informatie over de situatie raad ik jullie ook aan om het volgende artikel eens te bekijken én de website waar steeds meer gedupeerde zich bij aansluiten en hun verhaal delen.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/artikel/5205908/cryptoplatform-etoro-stopt-dnb-registratie-crypto-bitcoin

https://www.etorosluitmijncrypto.nl/

Alvast bedankt en hoor graag een reactie of als er dingen niet duidelijk zijn,

Met vriendelijke groet,
Twan ***

Ik hoor graag hoe jullie hier over denken en wat er nog mist etc., nogmaals dit is maar een korte schets.
En desnoods schrijft iemand anders een voledig nieuwe brief 🙂 OF wellicht heeft iemand dit al gedaan...

Groetjes en bedankt!

1 reactie
ESMC
 ESMC
Admin
(@esmc)
Deelgenomen: 3 maanden geleden

Ziet er goed uit @twan, hoe meer aandacht er voor het onderwerp en voor ons als gedupeerden komt, des te beter het is!

Ik vraag me wel af of Etoro nog welwillend genoeg is om voor een daadwerkelijke oplossing te gaan die ook haar gebruikers nog enigszins tevreden stelt, het lijkt er steeds meer op dat ze ons al hebben afgeschreven als klant en het dus maar laten. Dan nog zou het goed zijn om hier aandacht aan te besteden, want zoiets mag natuurlijk niet zonder slag of stoot gebeuren. Wij zijn immers de dupe en als het anderen bewust maakt van de klant(on)vriendelijkheid van Etoro, dan kunnen die personen een betere afweging maken over het al dan niet gebruiken ervan.

Wat betreft je punt over de wallet: deze is in principe voor niemand meer beschikbaar, dus ook voor al klanten die er al langer zitten. Enkel als je dus -toen het voor medio december (?) nog mogelijk was- de wallet hebt geactiveerd en daar nu nog crypto op hebt staan, mag je deze versturen naar een ander adres. Maar aangezien ze de Nederlandse gebruikers eerst lieten weten dat de wallet en EtoroX zouden worden gesloten en pas later berichtten dat onze gehele crypto posities zouden worden gesloten, heeft waarschijnlijk slechts een klein deel daar nog wat aan. 

Beantwoorden
Deel:
Schuiven naar boven