Etoro Sluit Mijn Crypto .nl
Meldingen
Alles wissen

Etoro heeft zojuist een voorstel gedaan

Elvis1965
Topic starter
(@elvis1965)
Active Member
Deelgenomen: 7 maanden geleden

Ben zojuist gebeld door mijn account manager, ik heb ruim 2 ton van Etoro afgehaald en nu hebben ze een financieel voorstel gedaan om mijn kosten te compenseren, ik vind het nog te kort dus we zijn in onderhandeling, hou jullie op de hoogte.

16 reacties
1 Beantwoorden
MikeW88
(@mikew88)

Active Member
Geplaatst door: @elvis1965

Ben zojuist gebeld door mijn account manager, ik heb ruim 2 ton van Etoro afgehaald en nu hebben ze een financieel voorstel gedaan om mijn kosten te compenseren, ik vind het nog te kort dus we zijn in onderhandeling, hou jullie op de hoogte.

Goed om te horen dat ze je willen compenseren! Zou je iets meer details kunnen geven over het voorstel dat ze gedaan hebben?

Gaat het om het vergoeden van de transactie kosten en kosten voor het terugstorten van je geld, of is het uitgebreider? Zijn er verwachtingen aan verbonden naar jou toe? Dat je bijvoorbeeld blijft handelen op het platform?

Ik ben bang dat ze dit als uitzondering doen, omdat je flink wat geld erop hebt staan. Lijkt me sterk dat ze dit naar alle klanten door gaan vertalen. We staan echter wel sterker om hier ook beroep op te doen zodra ze eenmaal de uitzondering gemaakt hebben.

Beantwoorden
Elvis1965
Topic starter
(@elvis1965)
Active Member

Ik heb gedreigd met een rechtsgang, zie mijn eerdere post, en zowaar word er op gereageerd, ik verwacht vandaag nog uitsluitsel over mijn tegenbod, en zal zien wat zij als voorwaarden gaan stellen, ik gok zwijgplicht

Beantwoorden
NonDutch76
(@nondutch76)
Active Member

please let us know about the changes in your case.
I want to make a move too and was thinking to threaten legal action, but maybe I can follow your example. thank you!

laat het ons UBN  weten over de wijzigingen in uw geval. Ik wil ook een zet doen en dacht erover om met gerechtelijke stappen te dreigen, maar misschien kan ik uw voorbeeld volgen. dank je!

Beantwoorden
NonDutch76
(@nondutch76)
Active Member

I have sent a mail to the account manager

Hi (edit)

I will have a call with my lawyer tomorrow and 2 advisors, one from an insurance company too.

I asked before, how is it that eToro failed to prepare for the DNB, and all the Dutch customers?
have there been any further steps to comply with the request of the DNB?
eToro invited me last year to a blockchain expo, you were one of the main presenters.
how is that regulation and law were not an integral part of the entire platform?

I am considering several options, as this was not what was offered and what was and is being sold.

Have they agreed on what is the best course of action?

I have several calls and people working here, so I will be reachable but am busy with a lot of things.
I will appreciate you giving me an answer to be able to take the proper actions.

I hope the change of the year was good for you,

(edit)
Beantwoorden
Elvis1965
Topic starter
(@elvis1965)
Active Member

Etoro had een aanbieding gedaan van 5.000 dollar, ze hebben mijn post op deze site gezien, en ben zojuist gebeld dat ze het bod terug trekken aangezien ze mijn post op deze site hebben gelezen, echt ongelovelijk dit bedrijf

Beantwoorden
5 Reacties
NonDutch76
(@nondutch76)

Active Member

@elvis1965 that's not normal.

Do they not care about the Dutch customers?

Beantwoorden
ESMC
 ESMC
Admin
(@esmc)

@elvis1965 dat is echt ongehoord. Ze zouden juist moeten beseffen dat je dit deelt zodat er wat meer duidelijkheid ontstaat over onze opties in deze door hen zelf gecreëerde chaos. Echt belachelijk om vervolgens het aanbod in te trekken, dat doet meer kwaad dan goed.

EDIT: bijzonder trouwens dat ze n.a.v. een post op een forum konden herleiden dat jij het was. Ik zie niet hoe ze dat met zekerheid kunnen zeggen, aangezien iedereen hier een willekeurige gebruikersnaam kan aanmaken.

Beantwoorden
Elvis1965
(@elvis1965)

Active Member

@esmc

gebruikersnaam hier is dezelde als bij etoro, beetje dom achteraf

Beantwoorden
ESMC
 ESMC
Admin
(@esmc)

@elvis1965 maar dan nog, dat kunnen ze toch nooit hardmaken? Bewijs maar eens dat jij het daadwerkelijk bent! Om dan o.b.v. een overeenkomende gebruikersnaam het aanbod in te trekken, vind ik echt raar. Daar zit een luchtje aan.

Beantwoorden
someoneElse
(@someoneelse)

New Member

@elvis1965 dat is de reden waarom ik aangaf om een gesloten forum te hebben. Heb gevraagd mijn naam te verwijderen van het forum. Ik ben zeer geschrokken van wat jou is overkomen. 😟

Beantwoorden
Elvis1965
Topic starter
(@elvis1965)
Active Member

Ik heb de telefoon gesprekken opgenomen, en zal met mijn advocaten gaan overleggen hoe hier mee verder te gaan.

Beantwoorden
Monne642
(@monne642)
Active Member

Zoals eerder gecommuniceerd, is eToro in het proces om zich te registreren als crypto-serviceprovider bij De Nederlandsche Bank NV (DNB).

Na onze lopende gesprekken met de DNB hoeven bestaande crypto-posities niet meer te worden gesloten op 23 januari 23:00 uur, zoals eerder werd vermeld.

Dit betekent dat we op 24 januari GEEN crypto-posities zullen sluiten, en dat gebruikers hun posities ook niet hoeven te sluiten.

U bent welkom om uw posities te houden tot het moment dat u ze wilt sluiten.

Alle andere wijzigingen die in onze vorige mededeling zijn aangegeven, blijven van kracht, waaronder het volgende:

1. Op dit moment kunnen eToro-klanten in Nederland geen nieuwe crypto-posities openen.

2. Gebruikers van eToro Wallet in Nederland moeten hun cryptoactiva uit hun eToro Wallet halen naar een andere digitale Wallet of blockchain adres vóór 23 januari 2021 om 23.00 uur CET, aangezien de eToro Wallet op dit moment geen deel uitmaakt van het registratieproces in Nederland. Na deze datum hebben zij geen toegang meer tot de eToro Wallet of hun holdings.

Als u vragen heeft, neem dan contact op met de klantenservice 

Met vriendelijke groet,

Het eToro team

Beantwoorden
1 Beantwoorden
ESMC
 ESMC
Admin
(@esmc)

@monne642 Goed nieuws hè, ik had er zelfs al een nieuw topic voor geopend zodat het voor nieuwe leden meteen duidelijk is. Overigens zijn alle andere beperkingen nog altijd van kracht en kunnen we op Etoro momenteel niets met crypto, dus verder kijken lijkt me voor velen toch interessant, maar in ieder geval worden we nu niet gedwongen onze posities te sluiten.

Enige wat wel echt steekt is dat ik een deel van mijn holdings door de berichtgeving van Etoro al wél gesloten had (in mijn geval Bitcoin Cash, slechts een beperkt deel van mijn crypto portfolio) en dat daarna in een week tijd enorm in waarde steeg en er dus sprake is van een sterke winstderving door hun handelen. Maar goed, ik heb momenteel niet de illusie dat ook daar iets aan te doen is.

Beantwoorden
Monne642
(@monne642)
Active Member

Ik begrijp heel goed dat veel mensen ervoor gekozen hebben (een deel) van hun posities te sluiten. Zelf heb ik dat niet gedaan om af te wachten wat er achter gesloten deuren nog besloten werd danwel door Etoro de posities te laten sluiten om zo sterker te staan. 

Het blijft een bijzonder verloop, zelf denk ik dat door alle aandacht en formele klacht richting DNB vwb de consequenties van hun beleid in de praktijk dat dit het resultaat is geworden. Helaas niet voor iedereen zonder financieel nadeel, ik hoop dat Etoro hun verantwoordelijkheid hierin ook neemt en de mensen compenseert voor het financiële nadeel  dat sommigen toch hebben opgelopen. Dat zou iig wel chic van ze zijn. 

Beantwoorden
1 Beantwoorden
ESMC
 ESMC
Admin
(@esmc)

@monne642 ik ben het met je eens, ik denk zelf ook dat de aandacht vanuit de community, media en de serieuze druk die bij de betreffende instanties werd neergelegd door de officiële klachten en hulpverzoeken hen de noodzaak tot een andere oplossing heeft laten inzien. Als iedereen stil was gebleven en de gedwongen sluitingen maar had geslikt, was het vrijwel zeker anders gelopen. Dan was er nooit de incentive geweest om de genomen beslissing te heroverwegen. Bedankt ook voor jouw inzet hierin!

Toevoeging: wat ik sloot aan BCH was (op dat moment) nog geen 10% van mijn portfolio. Ik besloot eerder ook al om in ieder geval al mijn XRP posities door hen te laten sluiten, mocht het moment daar zijn. Anders zou het denk ik lastig zijn om daadwerkelijk hard te maken dat het handmatige sluiten door mij onder dwang van Etoro gebeurde.

Beantwoorden
Elvis1965
Topic starter
(@elvis1965)
Active Member

Het is heel simpel in mijn visie Etoro is een achterbakse criminele organisatie in mijn opinie.

Beantwoorden
Deel:
Schuiven naar boven