Etoro Sluit Mijn Crypto .nl
Meldingen
Alles wissen

Etoro: bestaande crypto-posities blijven open!

Pagina 1 / 2

ESMC
 ESMC
Admin
Topic starter
(@esmc)
Deelgenomen: 7 maanden geleden

Zojuist ontvangen per mail:

Zoals eerder gecommuniceerd, is eToro in het proces om zich te registreren als crypto-serviceprovider bij De Nederlandsche Bank NV (DNB).

Na onze lopende gesprekken met de DNB hoeven bestaande crypto-posities niet meer te worden gesloten op 23 januari 23:00 uur, zoals eerder werd vermeld. Dit betekent dat we op 24 januari GEEN crypto-posities zullen sluiten, en dat gebruikers hun posities ook niet hoeven te sluiten. U bent welkom om uw posities te houden tot het moment dat u ze wilt sluiten.

Alle andere wijzigingen die in onze vorige mededeling zijn aangegeven, blijven van kracht, waaronder het volgende:
- Op dit moment kunnen eToro-klanten in Nederland geen nieuwe crypto-posities openen.

- Gebruikers van eToro Wallet in Nederland moeten hun cryptoactiva uit hun eToro Wallet halen naar een andere digitale Wallet of blockchain adres vóór 23 januari 2021 om 23.00 uur CET, aangezien de eToro Wallet op dit moment geen deel uitmaakt van het registratieproces in Nederland. Na deze datum hebben zij geen toegang meer tot de eToro Wallet of hun holdings.

Als u vragen heeft, neem dan contact op met de klantenservice

Met vriendelijke groet,

Het eToro team

Top dat onze posities nu (voorlopig) dus niet geforceerd gesloten worden. 

Wel zuur voor degenen die door het handelen en de berichtgeving van Etoro kosten hebben moeten maken die niet gecompenseerd lijken te worden (mijn herhaalticket hierover staat nog altijd open, na eerst 8 dagen te hebben gewacht op een schofterig standaard antwoord). Ook zal er voor vele gebruikers sprake zijn van winstderving, gezien de timing van Etoro's eerste berichten vlak na de val van XRP. Al met al ben ik tevreden dat onze posities in ieder geval kunnen aanhouden, maar de schoonheidsprijs verdient dit allerminst.

25 reacties
zol
 zol
(@zol)
Active Member

Victory!!

Beantwoorden
jcy
 jcy
(@jcy)
Active Member

Kwaad is al geschied. Duizenden euro's verlies zijn al genomen. Dit is ronduit schofterig en Etoro MOET hiervoor verantwoordelijkheid nemen. Het vertrouwen in Etoro is compleet verdwenen. 

Beantwoorden
1 Beantwoorden
ESMC
 ESMC
Admin
(@esmc)

@jcy Dat is inderdaad het probleem met deze situatie. Eerst ons de keuze ontnemen en een deadline stellen op het sluiten van de posities, waar waarschijnlijk vele Nederlandse klanten naar hebben geluisterd uit onmacht en het ontbreken van ieder redelijk alternatief, waarna nu het bericht volgt dat het toch niet nodig is. Ik ben natuurlijk blij dat we e.e.a. kunnen aanhouden gezien het feit dat ik er nog redelijk wat XRP in het rood heb staan, maar jij hebt bv. al veel verlies gepakt, ik heb sterke winstderving op andere crypto posities die ik vanwege hun berichtgeving toch maar heb gesloten... en wij hebben natuurlijk allemaal kosten gemaakt (spreads, fees, etc.) om die posities überhaupt te kunnen openen bij Etoro. Het zou eerlijk zijn als daar een nette tegemoetkoming voor volgt.

Ook ben ik het sowieso niet eens met hun eerdere off-the-record suggestie dat we elders de positie opnieuw kunnen openen zoals ook tegen de media werd verkondigd, aangezien ik bv. 3 dagen moest wachten tot mijn opname rond was en ik weer over het geld kon beschikken op mijn eigen rekening. We hebben het over crypto, waarschijnlijk de meeste volatiele asset class die er is, dus na die 3 dagen stonden de zaken er alweer heel anders voor. Met het geld dat ik na het sluiten van mijn BCH posities had en dus opnam, kon ik na die drie dagen beduidend minder BCH terugkopen dan ik eerder had door een tussentijdse waardestijging. Al moet ik in dit geval toegeven dat het natuurlijk ook de andere kant op zou kunnen werken, dat de waarde van crypto zou zijn gedaald in de tussentijd en ik dus juist voordeel eruit zou kunnen halen.

Beantwoorden
Sjowie92
(@sjowie92)
New Member

Goed nieuws voor de gene die hun posities nog niet gesloten hadden. Zojuist een mail ontvangen van etoro dat zij GEEN posities gaan sluiten op 24 januari 2021. 

Beantwoorden
1 Beantwoorden
ESMC
 ESMC
Admin
(@esmc)

@sjowie92 heb je bericht even samengevoegd met het topic dat hierover al was aangemaakt. Bedankt voor je bijdrage in ieder geval!

Beantwoorden
Sjowie92
(@sjowie92)
New Member

Hierbij de ontvangen mail

Beantwoorden
porsche.etoro
(@porsche-etoro)
New Member
Deelgenomen: 6 maanden geleden

ik ontving deze mail vandaag, had geklaagd dat de Toro wallet App niet werkt.

I hope that this email finds you well.

I'm very sorry about the unpleasant experience that you recently experienced.

I want to let you know that we are working on a solution, that hopefully, will be beneficial for you and for all of our valuable clients from the Netherlands.

I will personally update you in the next few days about the solution that eToro can offer.

Beantwoorden
2 Reacties
ESMC
 ESMC
Admin
(@esmc)

@porsche-etoro top, ben benieuwd waar ze mee zullen komen!

Beantwoorden
Dopplerprobe
(@dopplerprobe)

New Member

@esmc ik ook

Beantwoorden
jcy
 jcy
(@jcy)
Active Member

Zojuist ook mijn 10.000 dollar aan overige aandelen gesloten en mijn volledige vermogen weg gehaald bij Etoro. Vorige week al een account aangemaakt bij 212 Trading. Ik heb al meer van dit soort ervaringen uit het verleden en heb er geen vertrouwen in dat Etoro ooit haar oplichtende strategie zal veranderen. Ik raad iedereen aan om hetzelfde te doen en degene die blijven wens ik veel sterkte en succes. Verder zal ik dit forum in de gaten blijven houden met betrekking tot een eventuele rechtszaak waar ik graag in wil investeren. 

Beantwoorden
williams
(@williams)
Active Member

Het blijft ruk natuurlijk. Niks victory...

posities zijn gesloten uit angst en daar is verlies op gemaakt. Dit kan echt niet. 

etoro is echt een kut platform. Vandaag ging de nyse market gewoon 15-20 minuten later open op etoro waardoor mensen die blackberry wilde kopen alles mislipeen blijkbaar gebeurt dat ook vaker. Check de bericht maar bijnblsckberry over market open. 

ik ben nog steeds voor een rechtszaak in ieder geval!

Beantwoorden
Renemoor
(@renemoor)
New Member

Maar wat betekent dan het tweede aandachtsstreepje met de tekst:” Gebruikers van eToro Wallet in Nederland moeten hun cryptoactiva uit hun eToro Wallet halen naar een andere digitale Wallet of blockchain adres vóór 23 januari 2021 om 23.00 uur CET,.....”

Dat is toch tegenstrijdig met dat  we niet onze posities hoeven te sluiten?

Beantwoorden
M.Samiyi
(@m-samiyi)
New Member

Hoe bedoelen mensen victory... Mensen die wel alle posities in negatief hebben gesloten hebben hier nu niks meer aan..  

Beantwoorden
Pagina 1 / 2
Deel:
Schuiven naar boven