Etoro Sluit Mijn Crypto .nl
Etoro crypto transf...

Meldingen
Alles wissen

Etoro crypto transfer

Pagina 2 / 2

Modified
(@modified)
Eminent Member
Deelgenomen: 2 maanden geleden

Aangezien dit nu de echte reactie is van eToro hebben we twee mogelijkheden voor zover ik dat zie en ik denk dat beide bewandeld zullen moeten worden eerlijk gezegd:

1. Juridische actie tegenover eToro via advocaat (zie bijlage: 1 ). 

Niet alleen vanuit hun handelen, maar ook de misinformatie daarna omtrent mogelijkheid tot transferen van cryptoassets naar externe wallets.

2. Integriteitsklacht bij DNB (zie bijlage 2)

Beantwoorden
Modified
(@modified)
Eminent Member
Beantwoorden
Modified
(@modified)
Eminent Member
Beantwoorden
Jonny100
(@jonny100)
New Member

Het word er niet beter op idd. Ik heb gisteren al mijn posities gesloten en een aanvraag verstuurd om alles over te zetten op mijn bank. Krijg ik vanmorgen een mail dat dit is opgeschoven, ik krijg nu binnen 48 uur een mail wat ik allemaal moet gaan doen om MIJN geld naar MIJN bankrekening te krijgen... word vervolgt..

Beantwoorden
Modified
(@modified)
Eminent Member

@ESMC @Elvis1965 @Monne642 @NonDutch76

Hi allen. Hierbij een voorstel voor de klacht richting de DNB alvast. Wil iemand dit nog aanscherpen alsjeblieft? Dan lijkt het me dat iedereen die daar behoefte aan heeft vanuit dit platform deze klacht naar de DNB  verstuurd (zie bovenstaande bijlage voor het adres) , zodat het ook massa en prioriteit krijgt. Daarnaast dienen we gezamenlijk ook juridische actie te starten tegen eToro. Indien iemand al contact heeft met een advocaat lijkt het me handig dat deze persoon zich meldt. In de bijlage is ook een advocaat benoemd die bekend is op dit terrein.

Beste Compliance Officer van de DNB,

Hierbij maak ik melding van een integriteitsklacht, omdat ik er bezwaar tegen heb dat DNB ten onrechte een feitelijk vergunningsregime implementeert voor cryptohandel. Dit gaat in tegen de gedragscode aangezien de DNB zich niet aan de wet houdt, terwijl nota bene de heer Hoekstra in de 2e kamer heeft gezegd dat alleen een registratie(plicht) geïmplementeerd zal worden en dat Nederland zich aan de Europese regelgeving zal houden.

Dit strikte vergunningsregime/-beleid voor crypto dienstverleners leidt ertoe dat Nederlandse klanten van het online handelsplatform ETORO EUROPE LTD. (hierna te noemen eToro) op 28 december 2020 bericht hebben gehad van dit platform. Daarin wordt gesteld dat eToro niet langer gerechtigd is hun diensten in cryptohandel aan te bieden aan Nederlandse klanten als gevolg van het feit zij zich in het proces van registratie bevinden met/ bij de Nederlandse Bank. 

Als directe gevolg van bovenstaande is eToro genoodzaakt om tegen 23 januari 2021 alle crypto trades en rekeningen van Nederlandse klanten te sluiten. Dit met potentieel enorme verliezen voor Nederlandse klanten, die nu de dupe worden van onrechtmatig handelen van DNB en daarop het handelsplatform eToro. Of eToro Europe Ltd. enige juridische grondslag heeft om deze beslissing te nemen voor haar klanten is zeer discutabel, omdat de cryptoassets in persoonlijk bezit zijn van de Nederlandse klanten. Namens de Nederlandse gedupeerden zijn wij voornemens om een advocaat in de hand te nemen om dit aan te vechten. 

Los van bovenstaande heeft mijn integriteitsklacht dus betrekking op de rol en het handelen van DNB inzake het introduceren en opleggen van het (strikte) vergunningsregime/-beleid voor cryptodienstverleners. Zoals gezegd houdt de DNB zich met de introductie van dit vergunningsregime/ -beleid niet aan de afspraken en EU-regelgeving, welke alleen een registratie vereist. DNB heeft hiermee zowel in feitelijkheid als in beleidsprocessen telkens aangestuurd op een (strikter) vergunnningsregime, wat ingaat tegen de geest en aard van de regelgeving en dat is anders dan de gedragscode stelt. Daarin verwijs ik onder andere naar deze gedragscode en de stukken van de Raad van State.

Beantwoorden
1 Beantwoorden
ReKar
(@rekar)

Active Member

@modified ik kreeg deze reactie van DNB 

Beste heer Kar,

Hartelijk dank voor uw e-mail over Etoro. Allereerst, vervelend dat u zich in deze situatie bevindt. U vraagt zich af of De Nederlandsche Bank (DNB) tot een noodoplossing kan komen. Echter kan ik niet ingaan op de situatie van een specifieke instelling.

In zijn algemeenheid mogen aanbieders van cryptodiensten vanaf 21 november 2020 zonder registratie niet meer hun diensten aanbieden in of vanuit Nederland. In geval een opgestart registratietraject van de cryptodienstverlener niet voor 21 november was afgerond, heeft DNB in een individueel traject met de aanbieder besproken wat dit concreet voor hen gaat betekenen. Voor meer informatie over de dienstverlening van specifieke aanbieders kunt u contact opnemen met de cryptodienstverlener zelf. Meer hierover leest u hier.

Ik hoop dat u en Etoro een passende oplossing weten te vinden voor uw portefeuille.

Heeft u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen? Neem gerust contact met ons op. 

Met vriendelijke groet,
Jurrien van de Wiel

Dit staat er onder de link‘MEER HIEROVER:

Op 21 mei 2020 is de Implementatiewet wijziging vierde anti-witwasrichtlijn in werking getreden. Op 21 november 2020 verloopt de overgangsregeling die in die wet is opgenomen. Dit betekent dat aanbieders van cryptodiensten die onder de reikwijdte van de wet- en regelgeving vallen, op dat moment geregistreerd moeten zijn om hun dienstverlening voort te kunnen zetten.

Voor een aantal aanbieders zal het registratieproces, ondanks de inspanningen van de aanvrager en DNB, niet binnen de beoogde zes maanden zijn afgerond. Wij begrijpen dat dit tot de nodige vragen leidt. Wij streven ernaar om trajecten waarin de aanvraag op korte termijn aan alle eisen zal voldoen, alsnog snel af te ronden. In de individuele trajecten bespreken wij met de aanbieders wat dit concreet voor hen betekent.

Beantwoorden
Modified
(@modified)
Eminent Member

Vandaag heb ik contact opgenomen met van 't Hart advocaten m.b.t. juridische stappen tegen eToro. Zij komen bij mij terug hiervoor. Ik zal in ieder geval navraag doen naar het proces en een indicatie van de kosten en informeer jullie zodra ik meer weet.

Graag wil ik jullie dan op dat moment pas vragen om mij een DM te sturen als je interesse hebt om gezamenlijk op te trekken in het juridisch proces.  Het zal niet alleen aanzienlijk in kosten schelen om gezamenlijk op te trekken, maar het zal onze casus ook sterker maken als we meer bewijslast hebben tegen eToro. 

Beantwoorden
3 Reacties
etororandomuser00ff00ff
(@x1999)

New Member

@modified I'd like to know more, don't know how come i'm not able to write you a PM, are you able to write me?. Thanks

Beantwoorden
M.Samiyi
(@m-samiyi)

New Member

@modified Ik kan ook geen DM sturen. Ik zou ook graag meer willen weten en als rendabel meewerken.

Beantwoorden
ESMC
 ESMC
Admin
(@esmc)

@m-samiyi 

DM's stonden vanwege spam-beperking pas aan voor gebruikers met tenminste 3 forumberichten. Ik heb dit verlaagd naar 1, dus jullie zouden nu berichten moeten kunnen sturen. Ga hiervoor naar het profiel van degene die je wil berichten en daar vind je de benodigde button.

Beantwoorden
tammy
(@tammy)
New Member

Mogelijk bijkomend risico de komende dagen voor degene met XRP posities uit mail Etoro vandaag.

Sluiten kan worden onderbroken stopgezet, grote spreads

Beantwoorden
Pagina 2 / 2
Deel:
Schuiven naar boven