Etoro Sluit Mijn Crypto .nl
Etoro crypto transf...

Meldingen
Alles wissen

Etoro crypto transfer

Pagina 1 / 2

Grudger
Topic starter
(@grudger)
New Member
Deelgenomen: 2 maanden geleden

Is het mogelijk om mijn xrp naar een wallet te versturen in het buitenland? Welke stappen kan ik nemen?

Onderwerp trefwoorden
34 reacties
ESMC
 ESMC
Admin
(@esmc)

Ik heb deze vraag uitstaan in een ticket bij Etoro n.a.v. een opmerking in een ander topic hierover van @beeerza. 

Zelf kunnen wij de Etoro wallet dus niet meer gebruiken, wellicht dat de customer service dit wil kan. Hou er trouwens wel rekening mee dat andere buitenlandse partijen mogelijk dezelfde beperkingen gaan opleggen. Het kan dus lonen om op zoek te gaan naar een Nederlandse aanbieder die al door de DNB toegelaten is.

Beantwoorden
5 Reacties
Cristiaan
(@cristiaan)

New Member

@esmc hen zelf ook die vraag gesteld en super benieuwd wat zij melden.... wil niet door hun onkunde zwaar verlies draaien

Beantwoorden
ESMC
 ESMC
Admin
(@esmc)

@cristiaan

Precies. Ik heb daarnaast ook een tweede ticket geopend met de vraag voor teruggave van de betaalde spreads op posities die nu gedwongen gesloten moeten worden. Ik vind dat ze een onvolledige service hebben geboden, je kan immers zelf niet beschikken over de crypto munten en ze evenmin aanhouden.

Beantwoorden
Cristiaan
(@cristiaan)

New Member

@esmc ze wisten het midden 2020 en ze komen maar paar dagen voor 2021 ermee, dat is onduidelijke informatie en eigenlijk wat de meeste al zeggen... diefstal.

als ik mijn crypto naar een Wallet kan zetten en ergens anders verder kan gaan vind ik het oké, als dat niet kan dat zou ik alle kosten wat ik erin heb gestopt terug willen. 
hoe sterk staan we eigenlijk om Hey aan te vechten? 

Beantwoorden
Modified
(@modified)

Eminent Member

@esmc heb jij ondertussen bericht retour gekregen?

Beantwoorden
ESMC
 ESMC
Admin
(@esmc)

@beeerza

Dit heb ik vandaag ontvangen van de klantenservice van Etoro:

Thank you for contacting eToro customer service.    

There is an option for eToro Wallet users in the Netherlands to move their cryptoassets out of their eToro Wallet to an alternate digital wallet or blockchain address by 11pm CET on January 23, 2021. After this date users will not have access to their eToro Wallet or the holdings.

If you encounter difficulties in moving cryptoassets from your eToro wallet to an external address, please provide us an alternate digital wallet or blockchain address and our team will review if we can transfer your cryptos.  Furthermore, please note the address on your eToro account should match your current physical residential address. 

Thank you for understanding and cooperation. Please let us know how you would like to proceed.  

Ik heb zojuist mijn diverse crypto adressen als antwoord gestuurd, dus ik ben benieuwd of ze mijn crypto gaan overzetten. Wanneer ik weer een reactie heb, laat ik het je weten.

EDIT: voor de duidelijkheid: op mijn tweede ticket over de terugbetaling van de spread heb ik nog geheel geen reactie ontvangen.

Beantwoorden
Yassine
(@yassine)
New Member

Ik heb maandag een belafspraak ingepland en ga dit ook vragen.

Confirmed

You are scheduled with Benjamin Glauber.

Quick call - up to 5 minutes

16:30 - 16:40, Monday, January 4, 2021
Central European Time
By telephone
Beantwoorden
2 Reacties
ESMC
 ESMC
Admin
(@esmc)

@yassine

Ben benieuwd Yassine, Benjamin Glauber is namelijk ook mijn accountmanager en ik heb niet eens een reactie ontvangen op mijn emailbericht aan hem. Slechte service.

Beantwoorden
Yassine
(@yassine)

New Member

@esmc

nou what a surprise

ben niet gebeld door ‘my personal accountmanager’. 

Beantwoorden
Cristiaan
(@cristiaan)
New Member

Ben benieuwd! Laat het maar weten 

Beantwoorden
jvdwolde
(@jvdwolde)
New Member

Heren, ik ben nieuw hier en zit in hetzelfde schuitje, als ik op dit moment alles zou sluiten maak ik een verlies van $1900 of zoiets.. ik ben niet bereid hier zomaar mee in te stemmen, ik snap er te weinig van om er iets aan te kunnen doen, maar zou graag alle crypto's die ik heb houden en op een ander platform verder gaan, ik heb onder andere ETC waar ik nog 82% verlies op heb staan, ik zag dat niet als een probleem omdat ik in lange termijnen dacht.
Maar nu deze grap ineens, kunnen we er niks tegen doen? ik denk dat Etoro onmenselijke bedragen heeft gecashed de afgelopen jaren, ik vind dat ze de verliezen moeten compenseren.
Ik hoor graag jullie bevindingen.
Jack

Beantwoorden
Yassine
(@yassine)
New Member

Nou ben uiteindelijk wel gebeld door etoro 🙂

Volgens hen mogen zij niets meer doen van DNB. Geen nieuwe posities laten openen en ook geen transfers naar andere plarformen.

Op mijn vraag of de 23e definitief is of dat er een kans in zit dat we ze toch kunnen behouden omdat etoro er mee bezig is gaf hij aan dat het juridische team van etoro in gesprek is met DNb. Misschien kunnen ze tot een compromis komen, maar ze zijn best streng omdat etoro de deadline niet heeft gehaald.

Beantwoorden
5 Reacties
Rmznkcby
(@rmznkcby)

Active Member

@yassine

dus als ik het goed begrijp is hopen dat het voor de 23e tot een compromis kunnen komen onze enige resterende optie?

baal er weL flink van moet ik toegeven.

Beantwoorden
Yassine
(@yassine)

New Member

@rmznkcby

Daar lijkt het wel op.

Ik heb DNB op de hoogte gebracht van het telefoontje met Etoro en gevraagd of zij binnen DNB kenbaar willen maken dat voornamelijk wij de dupe zijn van deze abrupte handelingen en laksheid van Etoro. 

Als we dat allemaal kenbaar kunnen maken wordt er misschien eerder een vorm van coulance geboden door DNB??

Beantwoorden
Broekcoin
(@broekcoin)

New Member

@yassine Misschien gezamelijk naar de DNB reageren..?

Beantwoorden
Rmznkcby
(@rmznkcby)

Active Member

@broekcoin

vind ik prima. Hoe kunnen we dat het best aanpakken?

Beantwoorden
jvdwolde
(@jvdwolde)

New Member

@yassine Dus door de fouten van die lui, moeten wij een hoop geld verliezen, ik heb geen idee hoeveel, maar ik neem aan dat Etoro miljoenen vele miljoenen heeft verdiend de afgelopen jaren en ik denk dat er geld zat is om de beleggers schadeloos te stellen, of op zn minst van DNB verlangen dat onze accounts over gezet kunnen worden.

Beantwoorden
Bartvanlint
(@bartvanlint)
New Member

Het is jammer dat je nu niet weet waar je aan toe bent. Je kan nu ook niks meer bijkopen. Heb zelf maar vast een account bij BLOX geopend zodat ik direct kan schakelen. Iemand ervaring met dit platform?

Beantwoorden
Decinex
(@decinex)
New Member

Vandaag ook maar even contact opgenomen met Etoro en twee vragen gesteld. Hoe meer reacties hoe beter toch? 

1. kunnen zij mijn portfolio bevriezen tot dat de zaak is afgehandeld met de DNB

2. kunnen zij mijn Crypto handmatig omzetten naar een aangewezen wallet adres. 

Het zal mij benieuwen. 

Beantwoorden
1 Beantwoorden
ESMC
 ESMC
Admin
(@esmc)

@decinex zojuist net als @cuckoo antwoord van Etoro op jouw 2e vraag en het antwoord is ook bij mij NEE. Helaas, want uit hun eerste reactie leek er nog wel iets mogelijk en toen heb ik ze zelfs mijn crypto adressen gestuurd.

Wat de 1e vraag betreft: blijkbaar is ook dat niet mogelijk en hebben ze die optie wel bekeken, althans dat kwam ik ergens tegen, kan het zo niet meer terugvinden. Wellicht in het nieuwsitem dat RTL Z uitzond. Of dat ook echt wáár is dat ze accounts i.v.m. DNB regelgeving niet kunnen bevriezen maar moeten sluiten, is natuurlijk een tweede. Het komt op mijn over als een ondoordachte, botte bijl. 

Beantwoorden
Cuckoo
(@cuckoo)
New Member

Op je 2e vraag heb ik de volgende reactie gehad van eToro:

Due to regulatory changes, we are not able to offer our eToro Wallet to users in the Netherlands at this point in time. We apologise for the inconvenience caused.

Beantwoorden
1 Beantwoorden
Decinex
(@decinex)

New Member

@cuckoo Dank. Niet de reactie waarop ik zit te wachten maar we gaan het zien.

Beantwoorden
ESMC
 ESMC
Admin
(@esmc)

Laatste update, zojuist ontvangen van de klantenservice van Etoro, is dat er géén transfer van crypto mogelijk is. Zoals wel vaker betrof hun eerdere antwoord waarin ze leken te wijzen naar een evt. optie om de crypto te versturen gewoon een standaard antwoord, geen daadwerkelijke mogelijkheid. Kortom: heb je de crypto al op de Etoro wallet staan dan kun je het nog naar een ander adres sturen, zo niet dan sta je samen met de rest van ons machteloos en worden de posities straks gesloten.

Mijn andere ticket m.b.t. vergoeding van spreads en fees staat al lange tijd open, welk kreeg ik een paar dagen terug de melding dat de vraag was doorgezet naar de daarvoor bevoegde afdeling, maar het blijft stil.

Beantwoorden
Pagina 1 / 2
Deel:
Schuiven naar boven