Is het mogelijk om mijn xrp naar een wallet te versturen in het buitenland? Welke stappen kan ik nemen?
Ik heb deze vraag uitstaan in een ticket bij Etoro n.a.v. een opmerking in een ander topic hierover van @beeerza.
Zelf kunnen wij de Etoro wallet dus niet meer gebruiken, wellicht dat de customer service dit wil kan. Hou er trouwens wel rekening mee dat andere buitenlandse partijen mogelijk dezelfde beperkingen gaan opleggen. Het kan dus lonen om op zoek te gaan naar een Nederlandse aanbieder die al door de DNB toegelaten is.
Ik heb maandag een belafspraak ingepland en ga dit ook vragen.
Confirmed
You are scheduled with Benjamin Glauber.
Quick call - up to 5 minutes
Ben benieuwd! Laat het maar weten
Heren, ik ben nieuw hier en zit in hetzelfde schuitje, als ik op dit moment alles zou sluiten maak ik een verlies van $1900 of zoiets.. ik ben niet bereid hier zomaar mee in te stemmen, ik snap er te weinig van om er iets aan te kunnen doen, maar zou graag alle crypto's die ik heb houden en op een ander platform verder gaan, ik heb onder andere ETC waar ik nog 82% verlies op heb staan, ik zag dat niet als een probleem omdat ik in lange termijnen dacht.
Maar nu deze grap ineens, kunnen we er niks tegen doen? ik denk dat Etoro onmenselijke bedragen heeft gecashed de afgelopen jaren, ik vind dat ze de verliezen moeten compenseren.
Ik hoor graag jullie bevindingen.
Jack
Nou ben uiteindelijk wel gebeld door etoro 🙂
Volgens hen mogen zij niets meer doen van DNB. Geen nieuwe posities laten openen en ook geen transfers naar andere plarformen.
Op mijn vraag of de 23e definitief is of dat er een kans in zit dat we ze toch kunnen behouden omdat etoro er mee bezig is gaf hij aan dat het juridische team van etoro in gesprek is met DNb. Misschien kunnen ze tot een compromis komen, maar ze zijn best streng omdat etoro de deadline niet heeft gehaald.
Het is jammer dat je nu niet weet waar je aan toe bent. Je kan nu ook niks meer bijkopen. Heb zelf maar vast een account bij BLOX geopend zodat ik direct kan schakelen. Iemand ervaring met dit platform?
Vandaag ook maar even contact opgenomen met Etoro en twee vragen gesteld. Hoe meer reacties hoe beter toch?
1. kunnen zij mijn portfolio bevriezen tot dat de zaak is afgehandeld met de DNB
2. kunnen zij mijn Crypto handmatig omzetten naar een aangewezen wallet adres.
Het zal mij benieuwen.
Op je 2e vraag heb ik de volgende reactie gehad van eToro:
Due to regulatory changes, we are not able to offer our eToro Wallet to users in the Netherlands at this point in time. We apologise for the inconvenience caused.
Laatste update, zojuist ontvangen van de klantenservice van Etoro, is dat er géén transfer van crypto mogelijk is. Zoals wel vaker betrof hun eerdere antwoord waarin ze leken te wijzen naar een evt. optie om de crypto te versturen gewoon een standaard antwoord, geen daadwerkelijke mogelijkheid. Kortom: heb je de crypto al op de Etoro wallet staan dan kun je het nog naar een ander adres sturen, zo niet dan sta je samen met de rest van ons machteloos en worden de posities straks gesloten.
Mijn andere ticket m.b.t. vergoeding van spreads en fees staat al lange tijd open, welk kreeg ik een paar dagen terug de melding dat de vraag was doorgezet naar de daarvoor bevoegde afdeling, maar het blijft stil.